Täiskasvanute koolitaja/andragoog tase 5

Algus30.01.18 09:00
Lõpp31.05.18 15:00
Kestvus200 ak. t.
Hind2,490.00€(km-ga)
KeelVene
KategooriaHaridus
KohtPae 19, endine lasteaia hoone, Tallinn (Tallinn, Lasnamäe)
  1. õppekava nimetus: Täiskasvanute koolitaja/andragoog
  2. õppekava rühm: Kutseõpetajate koolitus
  3. õpiväljundid:

Koolituse lõpetanu:

  • Oskab määratleda ja eesmärgistada tugiiisku/ isikliku abistaja rolli
  • Oskab määratleda Maslow teooriast lähtuvalt kliendi vajadusi
  • Teab kommunikatsiooniprotsessi dünaamikat ja oskab alustada, arendada ja lõpetada kliendisuhet
  • On teadlik ja oskab rakendada tugiisiku/ isikliku abistaja töö eetilistest põhimõtteid
  • Omab ülevaadet teenuse osutaja tegevust reguleerivast seadusandlusest ja teab, kust leida vastavat teavet
  • Omab ülevaadet seadusega pakutud võimalustest kliendi huvide kaitseks ja suudab saadud informatsiooni analüüsida ja edastada
  • Omab ülevaadet peretoimimise mudelist
  • Teab, miks on vaja ja oskab analüüsida peresuhted
  • Teab ja oskab algatada koostööd
  • Teab ja oskab pakkuda abi
  • Teab, miks ja oskab koostada pere genogrammi
  • Omab ettekujutust eesootava töö praktilistest juhtudest
  • Oskab dokumenteerida oma tööd lähtudes andmekaitsenõuetest
  • Suudab juhendada (majanduslikult) mitte toimetulevat peret/klienti igapäeva elus (eelarve koostamisel, enesekehtestamisel, võimaluste realiseerimisel jms)
  • Mõistab võrustikutöö olemust
  • On omandanud võrgustikohtumise eesmärgistamise, planeerimise ja korraldamise alused
  • Suudab kasutada nelja samba mudelilist elulispraktilist nõustamisviisi
  • Suudab analüüsida võlgadesse sattumise põhjused
  • Suudab juhendada pere eelarve koostamist ja sellest kinnipidamist
  • On omandanud suhtlemisprotsessi alused, suudab neid praktilises suhtlemises kasutada
  • Teab erinevaid probleemilahendusmudeleid
  • On võimeline vajadusel valima sobiva mudeli
  • Teab vaimse tervise olukorda ja selle tervendamise vajadust
  • Omab ettekujutust võimalikest psühholoogilistest probleemidest (peredes)
  • Teab ja oskab kasutada (ausaid) mõjutamise ja motivatsiooni võtteid
  • Oskab küsida ja anda mina-võtmes konstruktiivset tagasisidet
  • Oskab märgata ja teab, kuidas olla toeks stressis inimesele
  • Teab ja oskab juhendada lõõgustusharjutusi
  • Omab kogemust supervisiooni ja kovisiooni kogemust
  • Oskab neid töömeetodeid kasutada enda töö analüüsimiseks ja lihtsustamiseks
  • Saab tagasiside kaudu hinnangu oma tööle ja juhised edasiseks
  • Teab täiskasvanute koolitajale esitatavaid nõudeid
  • On kaardistanud oma koolituskogemuse
  • Teab täiendkoolituse olulisust ja võimalusi

4. õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel:

  • Minimaalne vanus – 21 eluaastat.
  • Soovitavalt on koolitusel osalejal pedagoogiline, psühholoogiline või sotsiaaltööalane haridus või pedagoogiline või sotsiaaltööalane kogemus (ei ole kohustuslik)
  • Keeleoskus: Emakeel – C1 ja võõrkeel – B1 (võib-olla omandamisel)
  • CV ja avaldus
  • Test ja intervjuu, mis viiakse läbi tugiisiku teenuse ja/või isikliku abistaja teenuse tellija ja kogemustega osutaja poolt

5. õppe kogumaht, sh auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal:

  • Auditoorne koolitus (aktiivõppe meetodil) – 160 tundi + praktika orienteeruvalt al. 40 tunnist (praktika maht ja kestus sõltuvad iga konkreetse osaleja eelnevast vastava valdkonna kogemusest)
  1. õppe sisu:

(I) Tugiiisku/ Isikliku abistaja töö alused, eetika (16 h).

Sisu:

  • 1. Tugiisiku/ Isikliku abistaja rolli määratlus, ülesanded ja vastutus
  • 2. Tegevuste eesmärgistamine
  • 3. A.Maslow- vajaduste eesmärgistamine
  • 4. Kommunikatsiooniprotsesside loogilised seaduspärasused
  • 5. Esmakohtumine kliendiga
  • 6. Kliendisuhte lõpetamine
  • 7. Eetilised põhimõtted

(II) Seadusandlus (8 h)

Sisu:

  • 1. Tugiisiku/ Isikliku abistaja tegevusi reguleerivad õigusaktid, lepingud
  • 2.Taotluste vormistamine
  • 3. Perevägivald ja selle vormid (tugiisik)
  • 4. Abipakkuja võimaluste piirid
  • 5. Abisaamise võimalused- spetsialistid

(III) Perekond – vorm, suhted, koostöö (12 h)

Sisu:

  • 1. Kooseluvormi, laiendatud/ kärgpere
  • 2. Perekonna arengu dünaamika
  • 3. Peresuhted, võimusuhted perekonnas
  • 4. Perekonna sotsmaj. ja kultuuriline kontekst
  • 5. Perekonna lähivõrgustik ja füüsiline keskkond
  • 6. Abi andmine ja vastuvõtmine
  • 7. Koostöö pereliikmetega
  • 8. Praktiline perekonna genogrammi koostamine, iseseisev praktiline harjutus

(IV) Tugiisiku/ isikliku abistaja töö praktilised alused (8 h)

Sisu:

  • 1.Tugiisiku/ isikliku abistaja teenuse praktiline kirjeldus (praktilised näited, rollimängud)
  • 2. Tugiisku/ Isikliku abistaja töö dokumenteerimine ja aruandluse koostamine

(V) Praktiline toimetulekuõpetus (16 h)

Sisu:

  • 1. Pere/kliendi vajaduste kaardistamine
  • 2. Pere eelarve ja selle korrigeerimise vajadused (tugiisik)
  • 3. Võlanõustamise neli sammast
  • 4. Elulis-praktilise nõustamise praktiseerimine
  • 5. (Vanemate) enesekehtestamine ja piiride seadmine
  • 6. Praktilised pere eelarve korrigeerimise võtted ja vahendid (tugiisik)
  • 7. Toetuste ja abi taotlemine, suunamine, valik

(VI) Võrgustikutöö (8 h)

Sisu:

  • 1. Võrgustiku mõiste, alused, vajalikkus
  • 2. Praktiline rakendamine, eesmärgistamine, läbiviimine

(VII) Võlanõustamine, majanduslik toimetulematus (8 h) (see moodul ei ole isiklikule abistajale kohustuslik)

Sisu:

  • 1.Võlanõustamise mõiste
  • 2. Nõustamise neli sammast
  • 3. Tugiisiku võimalused nõustamiseks
  • 4. Võlgadesse sattumise põhjuste analüüs

(VIII) Suhtlemisprotsesside alused (8 h)

Sisu:

  • 1.Selge ja ebaselge kommunikatsioon
  • 2. Suhtlemisbarjääride vältimine
  • 3. Aktiivne kuulamine abistamisoskusena
  • 4. Kehtestamisoskused
  • 5. Toimetulek vastupanuga
  • 6. Erinevad probleemilahendusmudelid
  • 7. Probleemide ennetamine
  • 8. Võimupositsioonilt tegutsemise lähi –ja kaugmõjud
  • 9. Vajadus- ja väärtuskonfliktid

(IX) Mõjutamisoskused, motiveerimine, stressijuhtimine (16 h)

Sisu:

  • 1.Vaimse tervise tähtsus, selle olukord Eestis
  • 2. Psühholoogilised probleemid (peredes) – väljendusoskus, suhted, kommunikatsioon, erinevad hoiakud, ootused teiste suhtes, konfliktide allikad, müüdid peredes, pere areng
  • 3. Mõjutamine ja motiveerimine
  • 4. Harjutused tagasiside saamiseks suhtlemisel
  • 5. Stressi äratundmine, toimetulek,
  • 6. Stressis inimese nn. esmaabi
  • 7. Praktilised lõõgastusharjutused

(X) Supervisioon ja kovisioon kui töömeetodid (16 h)

Sisu:

  • 1. Supervisiooni ja kovisiooni süsteem
  • 2. Juhtumite kaardistus ja analüüs
  • 3. Analüüsi tagasiside, lahenduskäigud

(XI) Kutsenõuded ja -tasemed (8 h) Sisu: Kutsestandardi alusel

(XI) Koolituskogemuse kaardistamine (8 h) Sisu: Kutsestandardi alusel

(XII) Täiendkoolituse kaardistamine (8 h) Sisu: Kutsestandardi alusel

7. õppekeskkonna kirjeldus:

  • Hubane, avar ruum loomuliku valgusega.
    Toimiv konditsioneer, mida on võimalik vastavalt vajadusele operatiivselt reguleerida.
    Laud registreerimiseks ja koolitusmaterjalidele.
    Ruum on sobiv data kasutamiseks (piisavalt pime dataprojektsiooni nägemiseks, piisavalt valge õppetööks).
  • Tehnikast:
    – Esitlusarvuti power point ettekannete tegemiseks. Esitlusarvutil on täielik ühilduvus kõikide MS Word ja MS Excel programmidega.
    – Dataprojektor
    – Pabertahvel + töötavad markerid;
    – Ekraan;
    – Hea Wifi ühendus.

      8.õppematerjalide loend, juhul kui õppematerjalid on õppekava läbimiseks ette nähtud:

  • õppematerjalid on tänapäevased, sobiva raskusastmega ja toetavad koolituse eesmärgi saavutamist.
  • loengumaterjal, näidis- ja videomaterjal, tulekustutusvahendid ja nende kasutamine praktilise kustutusharjutuse läbi viimisel.
  1. lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid: 

Koolitusmoodulites osalemine vähemalt 80% ulatuses ja ca. 40 tunnine dokumenteeritud praktika: Enda ettevalmistatud ja läbiviidud teenuse osutamine koos hindamise ja tagasiside protsessiga – praktiline läbiviimine, analüüs ja kaitsmine. Koolituse lõpetanud saavad tunnistuse.

  1. koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni,õpi- või töökogemuse kirjeldus.
  • Natalia Umarova, PhD sotsiaalpedagoogikas
  • Marika Juuse, MA psühholoogias
  • Ene Vinter-van Vierssen, MA psühholoogias
  • Kati Loo, MA pedagoogikas ja filoloogias, suhtekoolitaja ja -nõustaja
  • Ljubov Makušina, andragoog
  • Irina Jelissejeva, pedagoog
Jaga sõpradega