Õppekava – Vene keel A1
1. moodul – Isikuandmed ja enesetutvustus
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
2. moodul – Kodu ja elamine
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
3. moodul – Töö ja elukutsevalik
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
4. moodul – Vaba aeg ja reisimine
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
5. moodul – Ühiskond
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
6. moodul – Keskkond ja geograafia
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
7. moodul – Inimsuhted
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
8. moodul – Igapäevane elu
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
9. moodul – Tervis ja heaolu
Sisu: | A1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
A1-taseme keeleoskus
ÜLDINE
Mõistab ja kasutab igapäevaseid väljendeid ja lihtsamaid fraase, et oma vajadusi rahuldada. Oskab ennast ja teisi tutvustada ning pärida elu koha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning vastata sama ringi küsimustele. Suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestlus partner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis aitama.
- KEELEPAGASI ULATUS – teab lihtsamaid põhiväljendeid iseenda ja mõne konkreetse olukorra kohta.
- GRAMMATILINE KORREKTSUS – kasutab vaid üksikuid meeldejäetud tarindeid ja lausemalle.
- KÕNE LADUSUS – tuleb toime väga lühikeste sidumata valmisfraasidega. Teeb sageli pause, et otsida väljendeid, hääldada võõramaid sõnu või korrigeerida sõnastust.
- SUHTLUS – oskab esitada küsimusi teiste kohta ja vastata enda kohta esitatud küsimustele. Suudab suhelda väga lihtsas keeles.
- TEKSTI SIDUSUS – oskab siduda sõnu ja fraase põhisidesõnade abil.
Kasutatavad metoodikad
Täiskasvanute õpimotivatsiooni ülevalhoidmiseks peavad olema täidetud mitmed tingimused:
- turvaline ja toetav õpikeskkond (koostöö ja vastastikune austus õpetaja ja õppijate vahel, tingimustele vastav õpperuum);
- huvi õpitava aine vastu, selle olulisus igapäevases elus;
- õpetajapoolne toetav tagasiside;
- erinevate õppemeetodite kasutamine.
Lähtuvalt eeltoodust ja sellest, et õpetamisel toetatakse õppuri iseseisvust ja aktiivsust, kasutatakse vene keele õpetamisel erinevaid metoodilisi lähenemisviise, millest kaks peamist on:
I Kommunikatiivne metoodika
Rõhuasetus on interaktiivsel õppimisel ja õpitava keele kasutamisel, keeleõppes kasutatakse õppija isiklikku kogemust, õpitut seostatakse keelekasutusega väljaspool keeletundi. Õppijaid julgustatakse suhtlema algusest peale (õppija ei karda vigu teha).
Eesmärgiks on saavutada suhtluspädevus. Põhirõhk on aktiivsel suhtlemisel, rollimängudel ja paaristööl. Selle meetodi puhul on olulisem/aktiivsem roll õpilasel, õpetajal on toetav roll.
II Aktiivõppe metoodika
Aktiivõppe meetod on kogemuse kaudu õppimine. Kasutatakse paaris- ja rühmatööd, ajurünnakut, arutelusid, rollimänge. Meetod kujundab koostööoskusi, iseseisvat mõtlemist, arendab suhtlemisvilumust.
Keeleõppes arendatakse kõiki osaoskuseid: kirjutamine, lugemine, kuulamine ja rääkimine, grammatika.
Vene keele kursus sisaldab lähtuvalt sihtgrupi vajadustest nii üldkeelt kui ka tööalast vene keelt.
Õppevahendid ja õppematerjalid
Vastavalt grupi keeletasemele valitakse õppuritele välja õpikud, mida kasutatakse õppeperioodi vältel, samuti saavad õppurid paljundatud õppematerjalid, mis kursuslaste jäävad alles ka pärast kursuse lõppemist.
Täiendavalt kasutatakse:
- ühepoolsed sõnakaardid
- kahepoolsed sõnakaardid
- grammatika tabelid
- dialoogide tekstid
- situatsioonide dialoogide tekstid
- video- ja audiotehnikat
ÕPIVÄLJUNDID
Mõistab ja kasutab igapäevaseid väljendeid ja lihtsamaid fraase, et oma vajadusi rahuldada. Oskab ennast ja teisi tutvustada ning pärida elu koha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning vastata sama ringi küsimustele. Suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestlus partner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis aitama.
Õppeprogrammi aluseks on võetud Euroopa Nõukogu ühtne keeleoskustasemete üldskaala
LÕPETAMISE NÕUDED:
Kursuslane osaleb vähemalt 75% auditoorsetes tundides, sooritab arvestuslikud ja iseseisvad tööd. Lõputest loetakse positiivsele tulemusele sooritatuks, kui õigete vastuste arv on 60-100% maksimaalsest punktide arvust.
Koolitusel osalemise kontrolli viis: osavõtugraafiku alusel.
Koolitatava lõputunnistuse liik/vorm: tunnistus