B1-TASEME EKSAMIKS ETTEVALMISTAV EESTI KEELE KURSUS
Õppevaldkond: | Humanitaaria ja kunstid |
---|---|
Õppekavarühm: | Võõrkeeled ja -kultuurid. Eesti keel võõrkeelena |
Õpiväljundid | Koolituse lõpuks õppija:
|
Õpingute alustamise tingimused |
|
Õppemaht | 300 ak.t (220 tundi auditoorset tööd ja 80 tundi iseseisvat tööd) |
Õppe sisu
Teemad | |
---|---|
1. | Isikuandmed ja enesetutvustus (päritolu, rahvus, keelteoskus, kodakondsus,kontaktandmed, sünnikoht ja -aeg, elukoht, tegevusala, amet, töökoht,
Haridustee (koolid), huvivaldkonnad, iseloom, välimus, hoiakud, Perekonnaseis, pereliikmed, sugulased, rollid ja suhted perekonnas, Kodu ja kasvatus, armastus ja abielu, lapsed ja perekond |
2. | Kodu ja elamine (eluase, ruumid, sisustus, maa- ja linnakodu, kodukoht ja selle ümbrus, kodu- ja lemmikloomad, argipäev kodus, kodune majapidamine ja peresisene tööjaotus). |
3. | Töö ja elukutsevalik (tööjõuturg, töötus; töö otsimine ja pakkumine; töökeskkond ja -tingimused; töökohustused; töökollektiiv ja suhted kolleegidega; ametialased suhted, karjäärivõimalused; töö kui eneseteostus; mees ja naine töökeskkonnas. |
4. | Vaba aeg ja reisimine (harrastused ja huvialad; vaba aja veetmise võimalused;kultuuri- ja meelelahutusüritused; kirjandus, muusika, kunst, teater, kontserdid, näitused, muuseumid; sport; tele- ja raadiosaated; arvuti ja interneti kasutamine; sõbrad ja tuttavad; aktiivne puhkus, matkamine, reisimisvõimalused, matka- ja reisikaaslased, reisiks valmistumine, reisibürood ja nende pakutavad teenused, majutus, reisielamused ja vaatamisväärsused; kodupaiga vaatamisväärsused; võõrad maad ja rahvad). |
5. | Ühiskond (ettevõtlus, tööstus ja põllumajandus, infoühiskond; inimene ja tehnika areng; info hankimine ja edastamine; õigused ja kohustused;poliitiline maastik; aktuaalsed sündmused; rahvastikuküsimused; keelepoliitika;
Sotsiaalne turvalisus, sotsiaalsed rühmad; asjaajamine asutuses, kohalikud omavalitsused; töötukassa, maksu- ja tolliamet, politsei ja kohtusüsteem, õigusabi; ajakirjandus, raadio, televisioon; kool ja kodu, haridussüsteem ja õppimisvõimalused, täiendõpe, õpingud välisriigis, tasuline haridus). |
6. | Keskkond ja geograafia (loodus- ja tehiskeskkond, maa ja linn, keskkonnaprobleemid, ilmastik). |
7. | Inimsuhted (küllakutsed ja külaskäigud, kohtumised inimestega,sõprus ja tutvus, kirjavahetus, suhtlemine ja internet, olulised sündmused). |
8. | Igapäevane elu (olmeprobleemid, inimene kui teenindaja, pank ja pangateenused (hoiused, laenud, maksed), internetipank, post, telefon, mobiilside ja pakutavad teenused; teenindusasutused (juuksur, ilusalong, kingaparandus, jne); sisseostude tegemine, ostukohad (lahtiolekuajad, hinnad, makseviisid jne); toiduained, tarbekaubad; reklaam ja tarbimine; hind ja kvaliteet; interneti- ja kataloogikaubandus; soodustused; liisimisvõimalused; toitumisharjumused, tervislik toit, söögikohad ja väljas söömine, lauakombed. |
9. | Tervis ja heaolu (enesetunne ja tervislik seisund, arstiabi, ravikindlustus ja haigekassa, haiguste ennetamine, tervisesport, hügieen, õnnetusjuhtumid ja haigused, ravimid, tasuta ja tasuline arstiabi, suitsetamine, alkohol, narkootikumid). |
Omandatavad keeleteadmised
Nimisõna | Käänded ainsuses ja mitmuse nimetav, sünonüümid ja antonüümid, liitsõnad. |
---|---|
Omadussõna | Käänamine, võrdlusastmed. |
Tegusõna |
|
Määrsõnad | lihtsalt, alati, mõnikord, väga |
Arvsõna | Põhi- ja järgarvsõna käänamine. Kuupäevad. |
Rektsioon | Enamkasutatavate verbide rektsioon eesti ja vene keeles. |
Õigekiri | Võõrsõnade ja võõrnimede õigekirjutus; suur ja väike algustäht;kokku- ja lahkukirjutamine; jutumärkide kasutamine. |
Osaoskuste arendamine
Kuulamine |
|
---|---|
Kõnelemine | Suhtlemisel on vestluspartnerina aktiivne. |
Lugemine | Loeb ja mõistab tekste, mis koosnevad sagedamini esinevatest või õppija tööga seotud sõnadest. |
Kirjutamine | Tüüpavalduse kirjutamine. Tarbekirjade, olmeteksti, ümberjutustuse kirjutamine. Märkmete tegemine kirjutamine loetud või kuuldud teksti kohta. Elamuste kirjeldamine.Järgib teadlikult keelereegleid ja põhilisi õigekirjareegleid. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Koolituse läbiviimise koht: Kersti Võlu Koolituskeskus OÜ, Kooli 7, Jõhvi.Koolituskeskuses (valminud 2010. a) on 7 õpperuumi, puhkeala, 2 tualetti ja inva-WC, sissepääs liikumispuudega isikutele, parkla.
Ruumid vastavad tervisekaitsenõuetele. Mööbli ümberpaigutamise võimalus rühmatööks. Koolituskeskusel on olemas kõik vajalikud tehnilised vahendid (magnettahvel, teler, 12 arvutit, igas ruumis dataprojektor, dokumendikaamera, digitahvel, videokaamera, CD-mängija, videomagnetofon, paljundusmasin, tasuta WiFi ). |
---|---|
Õppematerjalide loend |
|
Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid | Kursuslane osaleb vähemalt 75% auditoorsetes tundides, sooritab arvestuslikud ja iseseisvad tööd.Lõputest (suuline ja kirjalik) loetakse sooritatuks positiivsele tulemusele, kui õigete vastuste arv on 60–100% maksimaalsest punktide arvust.
Väljastatav dokument: Kersti Võlu Koolituskeskuse OÜ tunnistus. Juhul kui õppija ei ole testi sooritanud, kuid on osalenud auditoorses õppetöös, väljastatakse tõend osaletud kontaktõppetundide ja neis läbitud teemade kohta. |