Õppekava nimetus: | B1-taseme eksamiks ettevalmistav eesti keele kursus |
Õppevaldkond: | Humanitaaria ja kunstid |
Õppekavarühm: | Võõrkeeled ja -kultuurid. Eesti keel võõrkeelena |
Õpiväljundid: | Koolituse lõpuks õppija:· mõistab kõike olulist endale tuttaval teemal, nagu töö, vaba aeg jne;
· oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või enda jaoks huvipakkuval teemal; · oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning lühidalt põhjendada ja selgitada oma seisukohti ja plaane; · oskab kirjutada tuttaval teemal üldsõnalisi seotud tekste. |
Õpingute alustamise tingimused: | 1. A2-taseme oskuse tunnistus (Innoves sooritatud eksam)või
2. algtaseme eksami tunnistus või 3. koolitusfirmasisene test ja vestlus. |
Õppemaht | 300 ak.t(220 tundi auditoorset tööd ja 80 tundi iseseisvat tööd) |
Õppe sisu
Teemad | |
1. | Isikuandmed ja enesetutvustus (päritolu, rahvus, keelteoskus, kodakondsus;kontaktandmed; sünnikoht ja -aeg; elukoht; tegevusala, amet, töökoht;
haridustee; huvivaldkonnad; iseloom, kalduvused, välimus, hoiakud, perekonnaseis, pereliikmed, sugulased; rollid ja suhted perekonnas; kodu ja kasvatus; armastus ja abielu; lapsed ja perekond.
|
2. | Kodu ja elamine (eluase, ruumid, sisustus; maa- ja linnakodu; kinnisvara; eluaseme üürimine; kodu ja turvalisus; kodukoht ja selle ümbrus; kodu- ja lemmikloomad; argipäev kodus; kodune majapidamine ja peresisene tööjaotus). |
3. | Töö ja elukutsevalik (tööjõuturg, töötus; töö otsimine ja pakkumine; töökeskkond ja -tingimused; töökohustused; töökollektiiv ja suhted kolleegidega; ametialased suhted, karjäärivõimalused; töö kui eneseteostus; mees ja naine töökeskkonnas. |
4. | Vaba aeg ja reisimine (harrastused ja huvialad; vaba aja veetmise võimalused;kultuuri- ja meelelahutusüritused; kirjandus, muusika, kunst, teater, kontserdid, näitused, muuseumid; sport; tele- ja raadiosaated; arvuti ja interneti kasutamine; sõbrad ja tuttavad; aktiivne puhkus, matkamine, reisimisvõimalused, matka- ja reisikaaslased, reisiks valmistumine, reisibürood ja nende pakutavad teenused, majutus, reisielamused ja vaatamisväärsused; kodupaiga vaatamisväärsused; võõrad maad ja rahvad).
|
5. | Ühiskond (ettevõtlus, tööstus ja põllumajandus, infoühiskond; inimene ja tehnika areng; info hankimine ja edastamine; õigused ja kohustused;poliitiline maastik; aktuaalsed sündmused; rahvastikuküsimused; keelepoliitika;
sotsiaalne turvalisus, sotsiaalsed rühmad; asjaajamine asutuses, kohalikud omavalitsused; töötukassa, maksu- ja tolliamet, politsei ja kohtusüsteem, õigusabi; ajakirjandus, raadio, televisioon; kool ja kodu, haridussüsteem ja õppimisvõimalused, täiendõpe, õpingud välisriigis, tasuline haridus). |
6. | Keskkond ja geograafia (loodus- ja tehiskeskkond, maa ja linn,keskkonnaprobleemid, loodushoid; rahvastik; ilmastik. |
7. | Inimsuhted (küllakutsed ja külaskäigud, külaline ja võõrustaja, kohtumised inimestega, sõprus ja tutvus, kirjavahetus; klubiline tegevus; suhtlemine ja internet; olulised sündmused. |
8. | Igapäevane elu (olmeprobleemid, inimene kui teenindaja, pank ja pangateenused (hoiused, laenud, maksed), internetipank, post, telefon, mobiilside ja pakutavad teenused; teenindusasutused (juuksur, ilusalong, kingaparandus, jne); sisseostude tegemine, ostukohad (lahtiolekuajad, hinnad, makseviisid jne); toiduained, tarbekaubad; reklaam ja tarbimine; hind ja kvaliteet; interneti- ja kataloogikaubandus; soodustused; liisimisvõimalused; toitumisharjumused, tervislik toit, söögikohad ja väljas söömine, lauakombed. |
9. | Tervis ja heaolu (enesetunne ja tervislik seisund, arstiabi, ravikindlustus ja haigekassa, haiguste ennetamine, tervisesport, hügieen, õnnetusjuhtumid ja haigused, ravimid, tasuta ja tasuline arstiabi, suitsetamine, alkohol, narkootikumid). |
Omandatavad keeleteadmised | |
Nimisõna | Käänded ainsuses ja mitmuse nimetav, sünonüümid ja antonüümid, liitsõnad. |
Omadussõna | Käänamine, võrdlusastmed. |
Tegusõna | Tegusõna põhivormid, nendest tuletatavad vormid. Lõpetamata ja lõpetatud tegevus.Tegusõna käändelised vormid.
Tingiva ja käskiva kõneviisi süvendatud käsitlus. ma– ja da-infinitiivi süvendatud käsitlus. Astmevahelduslike tegusõnade nõrk ja tugev aste. tud– ja mata-vorm. Ühendtegusõnade kasutamine. Umbisikulise tegumood. |
Määrsõnad: | lihtsalt, alati, mõnikord, väga |
Arvsõna | Põhi- ja järgarvsõna käänamine. Kuupäevad. |
Rektsioon | Enamkasutatavate verbide rektsioon eesti ja vene keeles. |
Õigekiri | Võõrsõnade ja võõrnimede õigekirjutus; suur ja väike algustäht;kokku- ja lahkukirjutamine; jutumärkide kasutamine. |
Osaoskuste arendamine | |
Kuulamine | •saab aru põhilisest infost selges kirjakeeles tuttaval teemal esitatud tekstist, saab aru aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust õppijale tuttavatel teemadel;•mõistab igapäevaelus regulaarselt korduvate teemade peamist mõtet ja olulisemaid üksikasju. |
Kõnelemine | Suhtlemisel on vestluspartnerina aktiivne. |
Lugemine | Loeb ja mõistab tekste, mis koosnevad sagedamini esinevatest või õppija tööga seotud sõnadest. |
Kirjutamine | Tüüpavalduse kirjutamine. Tarbekirjade, olmeteksti, ümberjutustuse kirjutamine. Märkmete tegemine kirjutamine loetud või kuuldud teksti kohta. Elamuste kirjeldamine.Järgib teadlikult keelereegleid ja põhilisi õigekirjareegleid. |
Õppekeskkonna kirjeldus | Koolituse läbiviimise koht: Kersti Võlu Koolituskeskus OÜ, Kooli 7, Jõhvi.Koolituskeskuses (valminud 2010. a) on 7 õpperuumi, puhkeala, 2 tualetti ja inva-WC, sissepääs liikumispuudega isikutele, parkla. Ruumid vastavad tervisekaitsenõuetele. Mööbli ümberpaigutamise võimalus rühmatööks.
Koolituskeskusel on olemas kõik vajalikud tehnilised vahendid (magnettahvel, televiisor, 12 arvutit, igas ruumis dataprojektor, dokumendikaamera, digitahvel, videokaamera, CD-mängija, videomagnetofon, paljundusmasin, tasuta WiFi ). |
Õppematerjalide loend | „Euroopa keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine“.
Piret Kärtner. Kuulamisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus.
Piret Kärtner. Kirjutamisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus.
Piret Kärtner. Lugemisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus.
Piret Kärtner. Kõnelemisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus.
Valmis, Aavo; Valmis, Lembetar. Eesti keele harjutusvara koos võtmega. Tallinn: Kirjastus TEA.
A.-R. Hausenberg, M. Ilves. Iseseisev keelekasutaja. B1- ja B2-taseme eesti keele oskus, Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, 2008.
Sirje Rammo, Maarika Teral, Birute Klaas-Lang, Mari Allik. Õppekomplekt „Keel selgeks!“ Tallinn: Avita Kirjastus.
Pesti, Mall; Ahi, Helve. T nagu Tallinn. Eesti keele õppekomplekt kesktasemele. Tallinn : Tea Kirjastus, 2006
Mare Kitsnik. Eesti keele õpik B1, B2 + CD.
Maie Sooneste. Eesti keele harjutusvara kesk- ja kõrgtasemele. Tallinn: Kirjastus Varrak, 2005.
Mare Kitsnik; Leelo Kingisepp,. Avatud uksed. Eesti keele õppekomplekt kesk- ja kõrgtasemele. TEA kirjastus.
http://www.innove.ee/et/eesti-keele-tasemeeksamid
https://annaabi.ee/vene-eesti/
http://kohanemisprogramm.tlu.ee/?page_id=134
|
Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid | Kursuslane osaleb vähemalt 75% auditoorsetes tundides, sooritab arvestuslikud ja iseseisvad tööd.Lõputest (suuline ja kirjalik) loetakse sooritatuks positiivsele tulemusele, kui õigete vastuste arv on 60–100% maksimaalsest punktide arvust.
Väljastatud dokument: Kersti Võlu Koolituskeskuse OÜ tunnistus.
Juhul kui õppija ei ole testi sooritanud, kuid on osalenud auditoorses õppetöös, väljastatakse tõend osaletud kontaktõppetundide ja neis läbitud teemade kohta. |