Õppekava – Inglise keel B2
1. moodul – Isikuandmed ja enesetutvustus
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
2. moodul – Kodu ja elamine
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
3. moodul – Töö ja elukutsevalik
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
4. moodul – Vaba aeg ja reisimine
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
5. moodul – Ühiskond
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
6. moodul – Keskkond ja geograafia
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
7. moodul – Inimsuhted
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
8. moodul – Igapäevane elu
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
9. moodul – Tervis ja heaolu
Sisu: | B2-tasemel keelekasutaja suudab lisaks madalamatel tasemetel kirjeldatud oskustele: |
---|---|
|
|
B2
ÕPIVÄLJUNDID
Mõistab keerukate abstraktsel või konkreetsel teemal tekstide ning erialase mõttevahetuse tuuma. Suudab spontaanselt ja ladusalt vestelda sama keele emakeelse kõnele jaga. Oskab paljudel teemadel luua selget, üksikasjalikku teksti ning selgitada oma vaatenurka, kaaluda kõnealuste seisukohtade tugevaid ja nõrku külgi.
- KEELEPAGASI ÜLDINE ULATUS – oskab keelt piisavalt, et sõnu otsimata selgelt kirjeldada vajalikku ja väljendada seisukohta üldistel teemadel. Kasutab ka liitlauseid ja lauseühendeid.
- GRAMMATILINE KORREKTSUS – valdab grammatikat küllaltki hästi. Ei tee vääritimõistmist põhjustavaid vigu ja suudab enamiku vigadest ise parandada.
- KÕNE LADUSUS – oskab kõne tempo hoida enam-vähem ühtlasena ka pikemate kõnelõikude korral. Võib kõhelda vormide ja väljendite valikul, kuid pikemaid pause teeb harva.
SUHTLUS – oskab vestlust alustada ja sobival ajal kõnevooru võtta; oskab soovi korral vestlust lõpetada, kuid ei pruugi seda alati teha kõige kohasemal viisil. Oskab toetada arutluse käiku, näidates, et mõistab kuuldut, haarates teisi kaasa, jne. - TEKSTI SIDUSUS – oskab kasutada piiratud hulgal sidumisvõtteid, mis lubab ühendaad lausungid selgeks, sidusaks tekstiks. Mõttekäik võib seejuures jääda mõneti katkendlikuks, eriti pikemates lõikudes.
Kasutatavad metoodikad
Täiskasvanute õpimotivatsiooni ülevalhoidmiseks peavad olema täidetud mitmed tingimused:
- turvaline ja toetav õpikeskkond (koostöö ja vastastikune austus õpetaja ja õppijate vahel, tingimustele vastav õpperuum);
- huvi õpitava aine vastu, selle olulisus igapäevases elus;
- õpetajapoolne toetav tagasiside;
- erinevate õppemeetodite kasutamine.
Lähtuvalt eeltoodust ja sellest, et õpetamisel toetatakse õppuri iseseisvust ja aktiivsust, kasutatakse inglise keele õpetamisel erinevaid metoodilisi lähenemisviise, millest kaks peamist on:
I Kommunikatiivne metoodika
Rõhuasetus on interaktiivsel õppimisel ja õpitava keele kasutamisel, keeleõppes kasutatakse õppija isiklikku kogemust, õpitut seostatakse keelekasutusega väljaspool keeletundi. Õppijaid julgustatakse suhtlema algusest peale (õppija ei karda vigu teha).
Eesmärgiks on saavutada suhtluspädevus. Põhirõhk on aktiivsel suhtlemisel, rollimängudel ja paaristööl. Selle meetodi puhul on olulisem/aktiivsem roll õpilasel, õpetajal on toetav roll.
II Aktiivõppe metoodika
Aktiivõppe meetod on kogemuse kaudu õppimine. Kasutatakse paaris- ja rühmatööd, ajurünnakut, arutelusid, rollimänge. Meetod kujundab koostööoskusi, iseseisvat mõtlemist, arendab suhtlemisvilumust.
Keeleõppes arendatakse kõiki osaoskuseid: kirjutamine, lugemine, kuulamine ja rääkimine, grammatika.
Inglise keele kursus sisaldab lähtuvalt sihtgrupi vajadustest nii üldkeelt kui ka tööalast inglise keelt.
Õppevahendid ja õppematerjalid
Vastavalt grupi keeletasemele valitakse õppuritele välja õpikud, mida kasutatakse õppeperioodi vältel, samuti saavad õppurid paljundatud õppematerjalid, mis kursuslaste jäävad alles ka pärast kursuse lõppemist.
Täiendavalt kasutatakse:
- ühepoolseid sõnakaarte
- kahepoolseid sõnakaarte
- grammatika tabeleid
- dialoogide tekste
- situatsioonide dialoogide tekste
- video- ja audiotehnikat
Õppeprogrammi aluseks on võetud Euroopa Nõukogu ühtne keeleoskustasemete üldskaala
Hindamine, nõuded lõpetamiseks: Kursuslane osaleb vähemalt 80% auditoorsetes tundides, sooritab iseseisvad tööd.
Koolitatava lõputunnistuse liik/vorm: tunnistus