Õppekava – Saksa keel B1/B2
1. moodul – Isikuandmed ja enesetutvustus
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
2. moodul – Kodu ja elamine
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
3. moodul – Töö ja elukutsevalik
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
4. moodul – Vaba aeg ja reisimine
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
5. moodul – Ühiskond
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
6. moodul – Keskkond ja geograafia
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
7. moodul – Inimsuhted
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
8. moodul – Igapäevane elu
Sisu: | B1-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
9. moodul – Tervis ja heaolu
Sisu: | B1/B2-tasemel keelekasutaja suudab: |
---|---|
|
|
B1/B2
ÕPIVÄLJUNDID:
Mõistab kõike olulist endale tuttaval teemal, nagu töö, kool, vaba aeg vm. Saab enamasti hakkama välisriigis, kus vastavat keelt räägitakse. Oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või enda jaoks huvipakkuval teemal. Oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning lühidalt põhjendada-selgitada oma seisu kohti ja plaane.
- KEELEPAGASI ÜLDINE ULATUS – oskab keelt piisavalt, et väljenduda igapäevateemadel (perekond, huvialad, töö, reisimine, päevasündmused), kuigi jutus võib ette tulla takerdusi ja kaudset väljendust.
- GRAMMATILINE KORREKTSUS – oskab tavaolukorras üsna õigesti kasutada tüüpkeelendeid ja moodustusmalle.
- KÕNE LADUSUS – oskab arusaadavalt väljenduda, kuigi pikema kõnelõigu korral teeb sageli pause, et otsida sõnu ja grammatilisi vorme või korrigeerida sõnastust.
- SUHTLUS – oskab alustada, jätkata ja lõpetada lihtsat silmast silma vestlust, kui kõneaine on talle tuttav või huvipakkuv. Oskab korrata eelkõneleja öeldut, et kinnitada vastastikust mõistmist.
TEKSTI SIDUSUS – oskab ühendada lühemaid ja lihtsamaid sisuüksusi lihtsaks seotud järjendiks.
Kasutatavad metoodikad
Täiskasvanute õpimotivatsiooni ülevalhoidmiseks peavad olema täidetud mitmed tingimused:
- turvaline ja toetav õpikeskkond (koostöö ja vastastikune austus õpetaja ja õppijate vahel, tingimustele vastav õpperuum);
- huvi õpitava aine vastu, selle olulisus igapäevases elus;
- õpetajapoolne toetav tagasiside;
- erinevate õppemeetodite kasutamine.
Lähtuvalt eeltoodust ja sellest, et õpetamisel toetatakse õppuri iseseisvust ja aktiivsust, kasutatakse inglise keele õpetamisel erinevaid metoodilisi lähenemisviise, millest kaks peamist on:
I Kommunikatiivne metoodika
Rõhuasetus on interaktiivsel õppimisel ja õpitava keele kasutamisel, keeleõppes kasutatakse õppija isiklikku kogemust, õpitut seostatakse keelekasutusega väljaspool keeletundi. Õppijaid julgustatakse suhtlema algusest peale (õppija ei karda vigu teha).
Eesmärgiks on saavutada suhtluspädevus. Põhirõhk on aktiivsel suhtlemisel, rollimängudel ja paaristööl. Selle meetodi puhul on olulisem/aktiivsem roll õpilasel, õpetajal on toetav roll.
II Aktiivõppe metoodika
Aktiivõppe meetod on kogemuse kaudu õppimine. Kasutatakse paaris- ja rühmatööd, ajurünnakut, arutelusid, rollimänge. Meetod kujundab koostööoskusi, iseseisvat mõtlemist, arendab suhtlemisvilumust.
Keeleõppes arendatakse kõiki osaoskuseid: kirjutamine, lugemine, kuulamine ja rääkimine, grammatika.
Inglise keele kursus sisaldab lähtuvalt sihtgrupi vajadustest nii üldkeelt kui ka tööalast inglise keelt.
Õppevahendid ja õppematerjalid
Vastavalt grupi keeletasemele valitakse õppuritele välja õpikud, mida kasutatakse õppeperioodi vältel, samuti saavad õppurid paljundatud õppematerjalid, mis kursuslaste jäävad alles ka pärast kursuse lõppemist.
Täiendavalt kasutatakse:
- ühepoolseid sõnakaarte
- kahepoolseid sõnakaarte
- grammatika tabeleid
- dialoogide tekste
- situatsioonide dialoogide tekste
- video- ja audiotehnikat
Õppeprogrammi aluseks on võetud Euroopa Nõukogu ühtne keeleoskustasemete üldskaala
Hindamine, nõuded lõpetamiseks: Kursuslane osaleb vähemalt 80% auditoorsetes tundides, sooritab iseseisvad tööd.
Koolitatava lõputunnistuse liik/vorm: tunnistus